Les membres actuels de l’Association sont au nombre de quatre : Electricité de France (EDF), l’Institut de Radioprotection et de Sûreté Nucléaire (IRSN), le Commissariat à l’Energie Atomique et aux Energies Alternatives (CEA) et AREVA.

Guide to Enhance Reliability of the Dose Estimates in Dismantling

FAYOLLE P., RAPPET C., DROUET F., MICHELET M., SCHIEBER C., VAILLANT L

In: 2009 ISOE International ALARA Symposium, Vienna, Austria, 13-15 October 2009, 5p.

Introduction

The pre-studies, the studies and the realization of works associated with the dismantling of nuclear power plants show important gaps between the dose estimates before the start of the work and the doses really collected during the work. Most of the time, predicted doses are overestimating the actual doses, which induces a non-adequate allocation of human, technical and financial resources (wrong classification of the radiation protection stakes of the jobs, highly formalized ALARA analysis to be validated by an ALARA Committee, etc.).

On the basis of these observations, EDF/CIDEN launched a study, in collaboration with CEPN, to analyze the whole process since the initialization of a dismantling project until its complete achievement in order to identify the reasons of the gaps between predicted and actual doses.

0903 A-1072

See web site